Andijon viloyati xalt ta'limi boshqarmasi » Maxsus ixtisoslashtirilgan maktablari
  • Ko'rildi: 3117
  • Muallif: admin
  • Sana: 22-10-2015, 10:28
22-10-2015, 10:28

Maxsus ixtisoslashtirilgan maktablari

Bo'lim: ---

Maxsus ixtisoslashtirilgan maktablari


Mamlakatimizda talim tizimining modernizatsiya qilinishi, ilgor pedagogik texnologiyalarning jarayonda qollanilishi, talim obyektlarining multimedia vositalari bilan taminlanishi kabi qator dolzarb vazifalar umumiy orta talim maktablari bilan bir qatorda imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan talim muassasalari uchun ham dolzarblik kasb etadi. Pedagogik jarayonlar samaradorligini taminlashga innovatsion yondashuvlarni qollash va ulardan mazmun-mohiyatiga kora togri foydalanish masalasi maxsus maktablar oldiga qoyilgan eng asosiy talablardan biri hisoblanadi.
Bunda imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan talim muassasalarida ishlayotgan pedagog-defektologlar faoliyatiga ijodiy yondashishi, erishilgan natijalar samaradorligini tahlil qilishi va aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish uchun aniq rejalar bilan yangi oquv yilini boshlashi lozim. Shularni inobatga olib, shoba yigilishlarini olib borishda metodistlar quyidagilarga etibor qaratishlari lozim:
Ozbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 13-sentabrdagi Imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat talim muassasalari togrisidagi meyoriy-huquqiy hujjatlarni tasdiqlash haqidagi 256-sonli qarori asosida tasdiqlangan Jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bolgan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan davlat talim muassasalari (maktablar, maktab-internatlar) togrisidagi nizom asosida faoliyat olib borish;
Ozbekiston Respublikasi Prezidentining 2014-yil 19-fevraldagi Soglom bola yili Davlat dasturi togrisidagi qarori asosida amalga oshirilgan ishlardan saboq olish;
imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan (kozi ojiz va zaif koruvchi, tayanch harakat azolari shikastlangan) talim muassasalari uchun tatbiq etiladigan oquv reja, 2015-2016-oquv yilida chop etilgan darsliklarga kiritilgan ozgartirishlar haqidagi malumotlarni pedagog xodimlarga yetkazish;
oqituvchilarga darslarda axborot-kommunikatsiya va ilgor pedagogik texnologiyalardan foydalanish, bilimlarni kengaytirish boyicha tavsiyalar berish;
Xalq talimi vazirligi va Respublika talim markazining internetdagi talim portaliga kiritilgan metodik materiallar (DTS talablari, oquv dasturlar, dars ishlanmalari, tavsiyalar) bilan tanishtirish va ulardan samarali foydalanish yollarini orgatish;
tarqatma materiallarni tayyorlashda universallik va sifatga etibor qaratish.
Imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan talim muassasalari uchun quyidagi yonalishlarda shoba yigilishlari tashkil etiladi:
1) Eshitishida nuqsoni bolgan bolalar (kar va zaif eshituvchi) maktab-internatlari shobasi;
2) Kozi ojiz va zaif koruvchi bolalar maktab-internatlari shobasi;
3) Yordamchi maktab, maktab-internatlar shobasi (aqliy rivojlanishida nuqsoni bolgan bolalar);
4) Mehribonlik uyi tarbiyachilarining shobasi.
Bunda kozi ojiz va zaif koruvchi, tayanch harakat azolari shikastlangan bolalar maktab-internatlari uchun 2015-2016-oquv yiliga moljallangan oquv reja va dasturlar takomillashtirilgani hamda yangidan yaratilgan darsliklarni muhokama qilishga etiborni qaratish lozim.
Imkoniyati cheklangan bolalar nuqsonlarini korreksiyalash, bartaraf etishda pedagog va tarbiyachilarning asosiy diqqatini nimalarga qaratish zarur? Ushbu savol boyicha barcha ishtirokchilarning takliflari umumlashtirilib, amaliy tavsiyalar ishlab chiqish zarur. Maxsus maktab oquvchilarining shaxsiy huquqlarini taminlash, ijtimoiy himoyalash borasida ijobiy natijaga erishgan pedagoglar ish tajribalarini seminar-treninglarda namoyish etish samaradorlikni taminlaydi.
Shoba yigilishlarida jismoniy yoki psixik rivojlanishida nuqsoni bolgan bolalarni davolash, soglomlashtirish ishlarini jadallashtirish, inkluziv talimga yonaltirish, ularning jamiyatga moslashuvi va integratsiyalashuviga komaklashish yuzasidan davra suhbatlarini tashkil etish va shu boyicha amalga oshiriladigan ishlarni maslahatlashib olishga imkon yaratilishi lozim.
Mehribonlik uyi tarbiyalanuvchilarining talim-tarbiya jarayoni umumtalim maktablari bilan hamkorlikda amalga oshiriladi.
, .
.
^